Cvičení

Barre method

Barre cvičení je založeno na kombinaci pozic inspirovaných baletem, rehabilitačním cvičení a dalšími disciplínami, jako posilování s vahou vlastního těla, jóga a prvky pilates.

Při Barre dochází ke zlepšení držení těla, posílení svalů za současného hubnutí, zvýšení flexibility a snížení stresu. Toto jsou jen základní aspekty, které si díky Barre metodě můžete vylepšit ve velmi krátkém čase.

Cvičení je vhodné úplně pro každého, nehledě na věk, či hmotnost. Nejde o žádné poskoky a zvedání těžkých činek, ale o tzv. izometrický svalový trénink, kdy se svaly nechají v jedné pozici tak dlouho, dokud nejsou jak v „jednom ohni“.

Co si vzít s sebou na cvičení?

Vezměte si legíny a triko na cvičení. Botky nepotřebujete, jelikož cvičení probíhá naboso. Určitě nezapomeňte na ručník a dostatek vody.

 

Piloxing Knockout

Piloxing Knockout je intervalový a vysoce energický trénink zaměřený na spalování, rýsování a budování fyzické zdatnosti, při němž se vychází z metody PILOXING, kde hlavně figurují dvě formy cvičení, a to dynamický box, přecházející do ladných pohybů pilates. Nicméně u Piloxing Knockout je přidán další prvek, kterým je dril neboli posilování s vahou vlastního těla.

Piloxing Knockout je dokonalou zkouškou fyzické zdatnosti, zvyšuje kondici a hlavně posunuje fyzické schopnosti na nebo až za vaše limity. Piloxing Knockout je sice náročné cvičení, kde se každý po první hodině cítí úplně na dně svých sil, ale po pravidelném drilu dosáhnete takových výsledků, o kterých se jen vám ani nesnilo.

Vše je uspořádáno do 6 kol intenzivního tréninku, kde je každé kolo dále rozděleno na dvě odlišné části. První část se skládá z pilates, boxu nebo posilování a druhá část už je samotný dril, neboli posilování, prováděné ve vysoké intenzitě, kde se zaměřujeme na všechny svalové partie našeho těla.

Celková doba tréninku je 45 minut včetně zahřátí a závěrečného protažení.

Na cvičení je nezbytné vzít si s sebou určitě dobré, pevné boty, nějaké legíny a triko nebo tílko na cvičení. Vezměte si s sebou i ručník, jelikož z vás pot poteče proudem a dále dostatek vody. Pro zvýšení zátěže se používají i speciální rukavičky o hmotnosti 250 g, které lze zakoupit u trenérky, popřípadě, se dá ale cvičit i bez nich.

Co si vzít s sebou na cvičení?

Boty, ručník, pití a dobrou náladu

 

Instruktorka na Barre, Piloxing a Step aerobic

Jmenuji se Eva a cvičení se aktivně věnuji řadu let. Díky samostudiu a vyzkoušení, kam až dosahují mé možnosti, jsem se dostala až sem a provázím Vás přes cviky, kdy pociťujete bolest, ale současně i vy posouváte své hranice dál. Nejvíce mě těší, když za mnou chodíte a říkáte, jak Vás cvičení uvolní a současně nakopne ještě k lepším výkonům. Ráda poradím s technikou provedení cviků, ale také se správným stravováním a dalšími problémy provázející nás v našich životech. Těším se na Vás na mých lekcích.

TRX

Jedná se o efektivní a zábavné cvičení, které přináší úžasné výsledky. TRX je vhodné pro každého. Náročnost cviku si volí každý sám. TRX buduje silné a stabilní jádro (CORE), které je základem všech efektivních a účinných pohybů lidského těla. Při cvičení na TRX používáte jako závaží svou vlastní váhu. TRX nabízí nekonečné množství cviků, které lze neustále obměňovat.

Co si vzít s sebou na cvičení?

Boty, ručník, pití

Fitball

Cvičení vycházející z aerobiku, doplněné o využití gymnastického míče, při kterém si protáhnete celé tělo, a podaří se nám vytvarovat problémové partie. Fit ball, a nebo také Super ball je posilovací a balanční cvičení, které obsahuje některé z rehabilitačních prvků zlepšující stabilitu i ohebnost páteře a posilovací cviky pro zpevnění i tvarování postavy. Patří mezi aerobní hodiny, při kterých se maximálně šetří kloubní systém našeho těla. Kromě zábavy se při lekci Fit-ball také řádně zapotíme. Pokud si tedy chcete užít na cvičení i pořádnou dávku zábavy, neváhejte a přijďte vyzkoušet toto báječné cvičení.

Pravidelným zatěžováním svalů patřících do hlubokého stabilizačního systému se naučíte správnému držení  těla i při běžných každodenních činnostech.
Cvičení i pouhé sezení na balonu stimuluje drobné receptory rovnováhy ve šlachách a svalech. Jejich pravidelnou aktivitou lze zlepšit stabilitu a koordinaci, a tím zabránit zakopávání a případným pádům.
Provádění celé sestavy bez přerušování zvyšuje srdeční frekvenci, a proto pravidelný trénink zlepšuje krevní oběh a zdravotní stav srdce.
Strečink společně se zvyšováním ohebnosti přispívá k lepší fyzické kondici nejen během stárnutí.

Co si vzít s sebou na cvičení?

Boty, ručník, pití

 

Kruhový trénink

Jak název cvičení vypovídá, jedná se o cvičení v kruhu, kdy se během celé hodiny procvičí všechny svalové partie. Trénink se obvykle skládá ze 3 – 5 kol po cca 5 – 15 minutách a mezi koly jsou 2 minutové pauzy, jelikož během kola pauzy žádné nejsou. Kolo obsahuje několik druhů cviků, které se provádějí na různých stanovištích, kde každý stráví zhruba 30 vteřin, poté se přesouvá na další stanoviště a takto se to mění po celou dobu kola. Na dvou sousedních stanovištích se procvičují svalové partie, které jsou co nejvzdálenější, jelikož při kruhovém tréninku jde o zachování co možná největšího prokrvení celého těla.

Tento trénink je vhodný pro každého, kdo touží po vypracované postavě. Dochází zde jednak k budování aktivní svalové hmoty a současně i ke spalování tuků ze všech svalových partií. Trénink je vhodný pro ty, kteří se již alespoň dva měsíce věnují posilování a chtějí si cvičení trochu zpestřit.

 

Co si vzít s sebou na cvičení?

Cvičte v oblečení, které je vám pohodlné. Takže nějaké legíny, tílko nebo triko a boty. Vezměte si i ručník a vodu na pití.

 

Instruktorka na TRX, Fitball a Kruhový trénink

 

 

Poweryoga

Ásany, které jsou cvičeny dynamicky, se v rytmu dechu plynule opakují jedna za druhou v koloběhu pozdravů slunci. Cílem je uvolnit, protáhnout a posílit celé tělo, redukovat stres a napětí a celkově dobít baterky, to je powerjóga.

Powerjóga pracuje s páteří a energetickým pilířem, kterým je soustava obratlů. Jejich zprůchodněním dochází k uvolnění a proudění energie. Powerjóga učí ovládat a šetřit pohybový aparát a pohyby (předklon, záklon, úklon a torze) mají silný a vitalizující vliv na vnitřní orgány. Protažením a uvolněním těla dochází ke zlepšení přenosu informací mezi tělem a mozkem. Pomalý a řízený pohyb, kterým se powerjóga vyznačuje, je strůjcem efektivního rozvoje svalů nejen na povrchu těla, ale především svalů hlubokých, které jsou důležité pro správné fungování celého organismu. Pravidelným cvičením se zlepšuje celkové držení a proporcionalita těla.Praktikování powerjógy ovlivňuje mnoho oblastí osobnosti. Mezi jinými i koncentraci. Výživa těla, snížení úsilí, hledání stability, vědomí dechu, koordinace pohybu s dechem a pozorování myšlenek – to vše vyžaduje neustálou pozornost, která zjemní cítění a vědomí těla. Powerjóga je mocný zdroj pozitivní energie. Powerjóga je fyzický i mentální trénink.

 

Instruktorka na Poweryogu

Jmenuji se Bohunka a jsem tu, abych Vás provedla světem úžasného cvičení, kterým je jóga.

Je mi 49 let a za celý svůj život jsem nasbírala v oblasti cvičení mnoho zkušeností. Již od mládí jsem předcvičovala aerobic, jenž se mě držel zuby nehty a i po mateřské mě láska ke cvičení neodradila od pokračování.

Bohužel život je nevyzpytatelný a problémy se zády se záhy objevily. To mě, před 15 lety, dovedlo až k józe, kde jsem našla útěchu a porozumění a díky pravidelnému cvičení jógy, jsem se vyhnula i obávané operaci zad.

Před 6 lety jsem okusila tajemství poweryogy, která mě tak nadchla, že jsem u ní zůstala a už to jsou bezmála 2 roky, co poweryogu i sama předcvičuji. Dnes mohu říct, i s úspěšně složenými jógovými zkouškami.

A co bych o józe řekla já?

„Jóga je výborné relaxační cvičení, které je hlavně o dýchání a sladění dechu s pohybem. Zde se člověk protáhne, natáhne svaly a vazy, ale hlavně se naučí správnému dýchání.“

 

STEP AEROBIC 

Neboli aerobic trochu jinak. Máte rádi klasiku? My ano, ale rádi si jí také obohatíme. Step aerobic, také označovaný jako Step, vychází z klasických lekcí a kroků aerobicu, ale je doplněn o pomůcku „step“ (bedničku). Díky stepu je celý trénink intenzivnější a zaměřený na dolní část našeho těla. Základním principem je vystupování na schůdek, nebo bedničku, nahoru a sestupování dolů. Hodiny probíhají v tempu hudby a snažíme se, aby byly co nejzábavnější, ale účinné na spalování podkožního tuku a formování postavy.

Sice se nejvíce zaměřujeme, právě díky bedničce, na cvičení nohou a hýždí, ale ani ostatní partie lidského těla nezůstanou na ocet. V průběhu hodiny se zaměříme i na posilování rukou, ramen, bříška a i zad.

Hodiny jsou vhodné téměř pro každého, jsou ovšem náročnější na klouby, proto se nedoporučují starším osobám a osobám trpící na problémy s kloubním aparátem.

Co s sebou? 

Vhodné sportovní oblečení, čistou sportovní obuv, ručník a pití.

Instruktorka na Step aerobic a Kruhový trénink

 

PILATES 

Je metoda, která vychází ze cvičebního systému Josepha Hubertuse Pilatese, který vyvinul soustavu cviků zaměřených na posílení svalů celého těla, zejména hlubokých břišních a zádových svalů a svalů pánevního dna. Věřil, že duševní a tělesné zdraví jsou spojené nádoby, a že cvičení dokáže tělo uzdravit.

Cvičení zlepšuje funkci svalové kontroly, flexibilitu těla, sílu a dýchání.

 

Instruktorka na Pilates

Jmenuji se Dana a celý život tančím. Původně jsem baletka, teď se věnuji současnému, modernímu tanci a choreografii. Několik let jsem působila jako trenérka pilates, jogy, tance a relaxačních technik ve Španělsku na Mallorce a na Kanárských ostrovech. Na svých hodinách kombinuji sadu cviků, která i mě po náročné operaci kolenního vazu znovu dostala do formy a postavila na nohy. Je však nutné cvičit pravidelně, aby tělo dosáhlo těch správných výsledků. Tréninky se skládají jak z posilování s vlastní vahou tak s pomůckami. Na závěr každé lekce dělám asistované protažení celého těla. Moje lekce jsou intenzivnějšího charakteru, takže jsou vhodné nejen pro ženy po porodu, holky, které chtějí mít krásnou postavu, ale také pro muže.